Na blogu pisałem już ogólnie o płatnościach mobilnych. W poniższym wpisie przedstawiam szczegółową instrukcję obsługi płatności zegarkiem (smartwatchem) lub opaską firmy Garmin w ramach usługi Garmin Pay.
Korzystanie z zegarka, jako urządzenia do dokonywania płatności, jest jeszcze łatwiejsze niż używanie telefonu. Telefon trzeba wyjąć z kieszeni i odblokować zanim dokona się płatności zbliżeniowej. W przypadku zegarka Garmin można to zrobić szybciej, ponieważ można go odblokować dużo wcześniej (pod warunkiem, że nie zdejmie się go z ręki do czasu płatności) a następnie wystarczy zbliżyć nadgarstek do terminala. Płatności dokonujemy sprawniej i szybciej oraz unikamy ryzyka upuszczenia telefonu.
Wymagania techniczne Garmin Pay
Płatności mobilne za pośrednictwem Garmin Pay wymagają:
- Urządzenia Garmin z listy modeli dostępnej tutaj;
- Posiadania smartfona z systemem Android (minimum wersja 6.0) lub IOS (minimum wersja 12) z modułem Bluetooth i dostępem do internetu;
- Zainstalowania aplikacji Garmin Connect Mobile.
Instrukcja podłączania karty do Garmin Pay
Wszelkie czynności związane z dodawaniem karty do zegarka obsługującego płatności Garmin Pay wykonujesz na swoim telefonie. Musisz wcześniej sparować zegarek z telefonem za pośrednictwem modułu Bluetooth. Następnie pobierasz i instalujesz ze sklepu Google’a lub Apple’a aplikację Garmin Connect Mobile.
U góry otwierasz menu lub wybierasz symbol zegarka a następnie wybierasz opcję Garmin Pay. Przed oddaniem pierwszej karty musisz ustawić czterocyfrowe hasło, które będzie służyło do potwierdzania transakcji. Hasło jest jednakowe dla wszystkich kart, które będziesz chciał podłączyć do urządzenia. Hasło podajesz przed dokonaniem płatności lub możesz to zrobić wcześniej. Przy wykonywaniu płatności nie będzie już konieczności podawania PIN-u karty, nawet dla kwot powyżej 100 złotych.
Jeśli masz więcej kart, kolejne podłączasz w identyczny sposób. Najlepiej jako pierwszą dodać kartę, z której korzystasz najczęściej.
W przypadku Banku Millennium dodanie karty nie jest potwierdzane kodem SMS. Santander Bank Polska dodatkowo wysyła powiadomienie o próbie podłączenia karty do Garmin Pay.
Poniżej znajdziesz szczegółową instrukcję podłączania karty do portfela Garmin Pay.
Dodawanie nowej karty do aplikacji
Poniżej najczęściej pojawiające się pytania.
Jakie karty mogę podłączyć do Garmin Pay?
W Garmin Pay możesz dodawać karty debetowe i kredytowe: Mastercard, VISA, Maestro, Discover. Dodatkowo możesz płacić kartami Revolut i TransferWise. Nie wszystkie banki umożliwiają korzystanie z Garmin Pay. Nie zarejestrujesz kart m.in. Citi Handlowy oraz kart Mastercard wydanych przez Bank Millennium. Listę banków znajdziesz na końcu wpisu.
Czy mogę podłączyć więcej niż jedną kartę?
Tak, do aplikacji Garmin Pay możesz podłączyć więcej kart, także z różnych banków, maksymalnie 10 kart (osobiście miałem dodane 9 różnych kart, z różnych banków).
Jak płacić Garmin Pay?
Płatności możesz dokonywać w sklepach stacjonarnych, w punktach, w których akceptowane są transakcje zbliżeniowe. Takie punkty są oznaczone poniższym logo.
Jeśli chcesz zapłacić przy użyciu Garmin Pay musisz:
- nacisnąć i przytrzymać przez 2 sekundy przycisk z prawej strony urządzenia u góry 1);
- na ekranie wybrać z menu opcję „portfel”;
- wpisać czterocyfrowe hasło 2) (nie jest to PIN karty);
- wybrać kartę (jeśli jest więcej niż jedna) przesuwając w dół na ekranie;
- zbliżyć do terminala w ciągu 60 sekund.
Po nawiązaniu połączenia urządzenie włączy wibrację a na ekranie pojawi się potwierdzenie. Nie jest to potwierdzenie poprawnej autoryzacji transakcji. Autoryzację płatności należy sprawdzić na terminalu, gdzie pojawi się informacja o akceptacji lub odrzuceniu płatności.
1) Płacenie może być jeszcze łatwiejsze jeśli Garmin Pay dodasz do skrótu ekranowego. Wystarczy wtedy przesunąć ekran w prawą stronę by przejść do opcji płatności.
2) Czterocyfrowe hasło możesz wpisać przed pójściem do sklepu. Jeśli w ciągu kolejnych 24 godzin nie zdejmiesz zegarka oraz nie wyłączysz funkcji mierzenia tętna, nie będziesz musiał wpisywać ponownie czterocyfrowego hasła przy dokonywaniu transakcji. Jedynie musisz wybudzić urządzenie i uruchomić opcję portfela.
Pamiętaj, że jeśli trzy razy błędnie wprowadzisz hasło płatności zostaną zablokowane. Odblokowanie będzie możliwe wyłącznie w aplikacji Garmin Connect Mobile. Niestety zmiana hasła będzie wiązała się z koniecznością ponownego dodania karty.
Banki, które umożliwiają podłączenie karty do Garmin Pay
Sprawdź czy bank, z którego korzystasz, umożliwia płatności Garmin Pay.