W tym krótkim poradniku znajdziesz odpowiedź na pytanie, jak zamknąć konto w Banku Millennium? W oddzielnym wpisie znajdziesz informacje dotyczące rezygnacji z karty kredytowej (wkrótce).
Polecam wpis z poradami dotyczącymi zamykania rachunków i rezygnacji z kart w bankach: Jak zrezygnować z konta osobistego lub karty kredytowej?
Zamknąć konto w Banku Millennium można na wszystkie cztery możliwe sposoby:
- w bankowości internetowej Millenet,
- przez infolinię banku,
- bezpośrednio w oddziale,
- wypowiedzenie wysyłając listownie.
W Banku Millennium obowiązuje okres wypowiedzenia wynoszący 30 dni. W tym miejscu przypomnę, że w okresie wypowiedzenia nadal obowiązują opłaty za prowadzenie konta 360 i użytkowanie karty. Warto o tym pamiętać i jeszcze w okresie wypowiedzenia zapewnić wpływ 1000 zł i wykonać jedną transakcję kartą lub BLIKIEM (dla posiadaczy poniżej 26 roku życia tylko transakcja).
Kolejną kwestią, o której należy wiedzieć, jest to, że wypowiedzenie umowy prowadzenia konta nie odnosi skutku wobec bankowości internetowej i mobilnej. Nie dotyczy to przypadku, gdy w chwili upływu terminu wypowiedzenia nie posiadasz innych produktów Banku Millennium, które mogą być obsługiwane poprzez bankowość internetową, W takiej sytuacji dostęp do systemu będzie zamknięty z dniem upływu terminu wypowiedzenia.
Należy wspomnieć, że standardowy okres wypowiedzenia nie dotyczy sytuacji, gdy bank dokonuje zmian, np. w opłatach i prowizjach. Tylko w takiej sytuacji istnieją dwie możliwości, z których możesz skorzystać przed dniem wejścia w życie zmian:
- Złożyć oświadczenie o sprzeciwie wobec wprowadzanych zmian – umowa wygaśnie z dniem poprzedzającym dzień wejścia zmian w życie;
- Wypowiedzieć umowę – umowa zostanie rozwiązana w trybie natychmiastowym, bez ponoszenia opłat.
Opisane tutaj sposoby zamykania konta w Banku Millennium odnoszą się również do takiego przypadku.
Likwidacja konta w Banku Millennium
Przez internet: | W Millenet -> Logowanie -> Kliknąć Nazwisko klienta -> Wnioski i umowy -> Zamykanie konta -> Wybierz konta -> Uzupełnić dane przelewu do innego banku po zamknięciu konta i powodu zamknięcia |
Przez infolinię: | 801 331 331 (+48) 22 598 40 40 obsługa w jęz. rosyjskim i ukraińskim: (+48) 22 598 40 45, od poniedziałku do piątku 8:00 – 20:00 |
W oddziale | Złożenie w dowolnym oddziale dyspozycji zamknięcia rachunku konta osobistego |
Listownie na adres: | Bank Millennium SA ul. Stanisława Żaryna 2A 02-593 Warszawa |
Okres wypowiedzenia: | 30 dni |
Oferta na zatrzymanie: | Zwolnienie z opłat lub w szczególnych przypadkach dodatkowy bonus zwrotu za płatności kartą lub BLIKIEM |
Zamykanie konta w bankowości internetowej Millenet
Od 2014 roku Bank Millennium umożliwia zamknięcie konta przez bankowość internetową Millenet. Konto osobiste wraz z dodatkowymi produktami najprościej zamknąć właśnie przez bankowość internetową. W kilku prostych krokach wypowiedzenie umowy załatwisz szybko i sprawnie, bez konieczności wychodzenia z domu lub rozmowy z pracownikiem banku.
Po zalogowaniu do bankowości internetowej przejdź do ustawień, klikając u góry w swoje imię i nazwisko. W kolejnym kroku przejdź do opcji “Wnioski umowy”, następnie “Zamykanie konta”. Wybierz konta, które chcesz zamknąć. Pamiętaj o wypłacie środków z konta oszczędnościowego, jeśli takie otwierałeś. Tylko pierwszy przelew w miesiącu jest bezpłatny. W kolejnym kroku podaj konto, na które ma być przekazana kwota, która pozostanie przy zamykaniu konta, po okresie wypowiedzenia. Warto wcześniej samemu wypłacić środki (oczywiście pamiętając o miesięcznych opłatach, jeśli nie spełniłeś warunków), ponieważ bank naliczy opłatę za wykonany przelew. Musisz również wybrać z dostępnej listy powód zamknięcia konta. Dyspozycję zamknięcia konta potwierdzasz otrzymanym kodem SMS.
Poniżej ilustracja kolejnych etapów zamykania konta w bankowości internetowej.
Źródło: strona internetowa bankowości internetowej Banku Millennium
Likwidacja konta w Banku Millennium przez infolinię
Zamknięcie konta przez infolinię nie jest skomplikowane. Należy zadzwonić na numer infolinii banku: 801 331 331 lub (+48) 22 598 40 40. Zamknięcie konta w Banku Millennium możliwe jest również po połączeniu z konsultantem mówiącym w jęz. rosyjskim lub ukraińskim: (+48) 22 598 40 45, od poniedziałku do piątku, w godz. 8:00 – 20:00.
W trakcie rozmowy konsultant potwierdzi tożsamość zadając kilka pytań dotyczących twoich danych osobowych dostępnych w systemie oraz posiadanych produktów. Oczywiście, jak w każdym banku, zada pytanie o przyczynę, dla której chcesz zamknąc konto. Może zaproponować zwolnienie z opłat lub w niektórych przypadkach dodatkowy bonus zwrotu za płatności kartą lub BLIKIEM. Jeśli nie zgadzasz się na propozycję, konsultant odczyta tekst wypowiedzenia, a Ty potwierdzisz dyspozycję zamknięcia konta.
Zamykanie konta osobistego w oddziale Banku Millennium
Aby zamknąć konto osobiste możesz udać się do dowolnego oddziału Banku Millennium. Listę oddziałów znajdziesz tutaj. W dużych miastach znajdziesz oddziały w galeriach handlowych czynne również w soboty i niedziele handlowe.
Udając się do oddziału pamiętaj o zabraniu dokumentu tożsamości. W trakcie wizyty złożysz, na wniosku banku, dyspozycję zamknięcia konta, karty do konta i bankowości internetowej. Poproś pracownika banku by przekazał kopię dokumentu potwierdzającego złożenie wypowiedzenia. Pamiętaj, że wydanie zaświadczenia o zamknięciu konta jest płatne.
Zamykanie listownie konta osobistego w Banku Millennium
Na koniec sposób zamykania konta w Banku Millennium, którego zdecydowanie nie polecam. Wysłanie wypowiedzenia pocztą uważam za ostateczność. Na stronie internetowej Banku Millennium nie znajdziesz wzoru wypowiedzenia. Przydatne wskazówki znajdziesz we wpisie: Jak zrezygnować z konta osobistego lub karty kredytowej? Pamiętaj o zawarciu w wypowiedzeniu próby o zamknięcie bankowości internetowej, w nazewnictwie banku – KBE – Kanały Bankowości Elektronicznej. Wypowiedzenie wyślij koniecznie listem poleconym za potwierdzeniem odbioru na adres:
Bank Millennium SA
ul. Stanisława Żaryna 2A
02-593 Warszawa
Termin wypowiedzenia liczy się od dania otrzymania pisma przez bank.
Zamknięcie konta osobistego w Banku Millennium nie powinno stanowić problemu. Bank daje możliwość wyboru ze wszystkich czterech dostępnych form. Najszybszym i najmniej kłopotliwym będzie zamknięcie konta bezpośrednio w bankowości internetowej Millenet.
Jesteś klientem Banku Millennium? Chcesz zrezygnować z konta? Sprawdź oferty promocyjne innych banków: Promocje kont osobistych
Zapoznaj się również z ofertą innych kont osobistych opisywanych na blogu lub sprawdź proponowane poniżej:
-
???
-
???
-
???
Warunki nie będą gorsze (a często lepsze) niż te, które użytkownik uzyskałby bezpośrednio. Dzięki temu wynagrodzeniu będzie możliwe pokrycie kosztów utrzymania działalności bloga.