Alior Bank wprowadza zmiany od marca 2025 r.: Wzrost bezpieczeństwa, nowe funkcjonalności i komfort obsługi klienta

Alior Bank, jeden z czołowych banków na polskim rynku, konsekwentnie rozwija swoją ofertę, dostosowując ją do dynamicznie zmieniających się potrzeb klientów oraz wymogów regulacyjnych. Najnowsze zmiany, obejmujące regulaminy, taryfy opłat i prowizji oraz funkcjonalności usług, mają na celu przede wszystkim zwiększenie bezpieczeństwa korzystania z usług bankowych, wprowadzenie innowacyjnych rozwiązań ułatwiających codzienne zarządzanie finansami oraz zapewnienie klientom jeszcze większego komfortu obsługi.

Kluczowe informacje – Alior Bank wprowadza zmiany od marca 2025 r.:

  • Alior Bank wprowadza szereg zmian w swoich dokumentach i usługach, obejmujących regulaminy, zasady, taryfy i funkcjonalności. Zmiany te wynikają z potrzeby dostosowania się do aktualnych przepisów prawa, standardów rynkowych oraz oczekiwań klientów.
  • Istotnym elementem zmian jest zwiększenie bezpieczeństwa dzięki doprecyzowaniu definicji, wprowadzeniu nowych funkcjonalności (np. dwuetapowe uwierzytelnianie), a także doprecyzowaniu zasad dotyczących m.in. blokowania dostępu do konta, rozpatrywania reklamacji nieautoryzowanych transakcji czy odpowiedzialności za takie transakcje.

Najważniejsze zmiany w regulaminach Alior Banku od 1 marca 2025 r.

Alior Bank stawia na klienta

W centrum uwagi Alior Banku zawsze znajduje się klient. Wprowadzane zmiany w regulaminach i usługach mają na celu przede wszystkim zwiększenie komfortu i satysfakcji z korzystania z oferty banku.

Reklama

Do najważniejszych działań w tym zakresie należą:

  • Uproszczenie procedur poprzez wprowadzenie możliwości realizacji szerszego zakresu operacji w kanałach elektronicznych, takich jak Alior Online i Alior Mobile.
  • Zwiększenie transparentności poprzez jasne i precyzyjne określenie zasad działania usług oraz podstaw prawnych wprowadzanych zmian.
  • Zapewnienie klientom kompleksowego wsparcia poprzez rozbudowane kanały komunikacji z bankiem, takie jak infolinia, strona internetowa, media społecznościowe.
Najważniejsze zmiany w regulaminach Alior Banku od 1 marca 2025 r.

Bezpieczeństwo na pierwszym miejscu

W dobie rosnących zagrożeń cybernetycznych Alior Bank priorytetowo traktuje bezpieczeństwo swoich klientów. Wprowadzone zmiany w regulaminach Alior Bank dotyczących m.in. rachunków, kart płatniczych, kanałów elektronicznych i usługi BLIK zbliżeniowy mają na celu wzmocnienie zabezpieczeń i precyzyjne określenie odpowiedzialności klienta.

Kluczowe modyfikacje obejmują:

  • Doprecyzowanie definicji kluczowych terminów związanych z bezpieczeństwem: Zmiany w regulaminach Alior Banku obejmują doprecyzowanie definicji takich terminów jak Autoryzacja, Uwierzytelnienie, Instrument Płatniczy, IBAN, Elixir, Podstawowy Rachunek Płatniczy, Przelew odroczony. Słownik pojęć został zaktualizowany i uzupełniony o brakujące definicje w dokumentach takich jak: Regulamin rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych, oszczędnościowych i terminowych lokat oszczędnościowych, Regulamin kart płatniczych Alior Banku SA, Regulamin korzystania z kanałów elektronicznych dla klientów indywidualnych i Regulamin korzystania z Usługi BLIK zbliżeniowy. Ta zmiana ma na celu zwiększenie przejrzystości i jednoznaczności interpretacji zapisów regulaminowych, a co za tym idzie – zwiększenie bezpieczeństwa korzystania z usług bankowych.
  • Wprowadzenie zapisów regulujących korzystanie z Konta Jakże Osobistego i aplikacji Alior Kids: Alior Bank wprowadził zapisy regulujące korzystanie z Konta Jakże Osobistego oraz aplikacji mobilnej Alior Kids dla dzieci w wieku 0-12 lat. Te regulacje mają na celu zapewnienie bezpieczeństwa najmłodszym klientom banku, którzy korzystają z dedykowanych im produktów i usług.
  • Dostosowanie do przepisów o zastrzeganiu numeru PESEL: Alior Bank dostosował swoje regulaminy i procedury do przepisów o zastrzeganiu numeru PESEL. Zmiany te mają na celu zwiększenie ochrony danych osobowych klientów i zapobieganie ich wykorzystaniu przez osoby nieuprawnione.
  • Doprecyzowanie zasad dotyczących ograniczenia dostępu do rachunku lub jego blokady: Regulaminy zostały zaktualizowane o bardziej precyzyjne zapisy dotyczące ograniczenia dostępu do rachunku lub jego blokady w przypadku braku możliwości stosowania przez bank środków bezpieczeństwa finansowego, zgodnie z Ustawą z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu, lub gdy upłynął termin ważności dokumentu tożsamości. Ta zmiana ma na celu zapobieganie sytuacjom, w których rachunek klienta mógłby być wykorzystany przez osoby nieuprawnione.
  • Doprecyzowanie zasad uwierzytelniania: Alior Bank doprecyzował zasady uwierzytelniania w celu autoryzacji transakcji, co ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa operacji bankowych. Wprowadzono m.in. dwuetapowe uwierzytelnienie przy dodawaniu karty do Portfela cyfrowego. Klienci są proszeni o podanie wysłanego kodu uwierzytelniającego, a następnie potwierdzenie operacji w aplikacji mobilnej lub bankowości telefonicznej.
  • Doprecyzowanie zasad rozpatrywania reklamacji nieautoryzowanych transakcji: Alior Bank doprecyzował zasady rozpatrywania reklamacji nieautoryzowanych transakcji. Ta zmiana ma na celu usprawnienie procesu rozpatrywania reklamacji i zapewnienie klientom szybkiego i skutecznego rozwiązania problemu.
  • Doprecyzowanie zasad odpowiedzialności za nieautoryzowane transakcje: W zaktualizowanych regulaminach Alior Banku znalazły się doprecyzowane zapisy dotyczące zasad odpowiedzialności za nieautoryzowane transakcje. Ta zmiana ma na celu jasne określenie odpowiedzialności zarówno banku, jak i klienta w przypadku nieautoryzowanych transakcji.
  • Doprecyzowanie zasad blokowania kart i kanałów elektronicznych: Alior Bank doprecyzował zasady blokowania kart i kanałów elektronicznych. Ta zmiana ma na celu usprawnienie procesu blokowania dostępu do rachunku i zapobieganie nieautoryzowanym transakcjom.
  • Wprowadzenie nowych zapisów określających obowiązki klienta w zakresie bezpiecznego korzystania z karty, kanałów elektronicznych i aplikacji Alior Mobile oraz bezpiecznego wykonywania transakcji: Alior Bank wprowadził nowe zapisy określające obowiązki klienta w zakresie bezpiecznego korzystania z karty, kanałów elektronicznych i aplikacji Alior Mobile oraz bezpiecznego wykonywania transakcji. Ta zmiana ma na celu zwiększenie świadomości klientów w zakresie cyberbezpieczeństwa i zachęcenie ich do stosowania bezpiecznych praktyk.

Nowe funkcjonalności usprawniające codzienne operacje

Alior Bank nieustannie poszerza zakres swoich usług, wprowadzając innowacyjne rozwiązania technologiczne, które ułatwiają klientom codzienne zarządzanie finansami.

Reklama

Do najważniejszych nowości należą:

  • Realizacja przelewów zagranicznych/walutowych w aplikacji mobilnej Alior Mobile. Klienci nie będą musieli logować się do bankowości internetowej, aby wykonać przelew zagraniczny. Opłaty za te przelewy w aplikacji mobilnej są takie same jak za przelewy wykonywane w bankowości internetowej Alior Online.
  • Wprowadzenie aplikacji Alior Kids dla dzieci w wieku 0-12 lat  oraz dedykowanych produktów dla dzieci w wieku 7-12 lat, w tym Karta Kids – Debit Mastercard. Rodzice będą mogli kontrolować finanse swoich dzieci i uczyć je odpowiedzialnego korzystania z pieniędzy.
  • Możliwość nadawania i odwoływania pełnomocnictwa do rachunku w pełnym zakresie oraz do wszystkich rachunków obecnych i przyszłych w pełnym zakresie w Alior Online i Alior Mobile. Ułatwi to zarządzanie rachunkami, szczególnie w przypadku kont wspólnych.
  • Zautomatyzowany proces wydawania nowej karty w miejsce karty zastrzeżonej (dla umów zawartych od 13 listopada 2024 r.). Klient nie będzie musiał składać osobnego wniosku o nową kartę.
Nowe funkcjonalności usprawniające codzienne operacje

Od kiedy obowiązują zmiany w Alior Bank?

Zmiany w Alior Banku wchodzą w życie w różnym czasie, w zależności od konkretnej modyfikacji.

  • Dla kont założonych do dnia 4 grudnia 2024 r. zmiany obowiązują od 1 marca 2025 r.
  • Dla kont założonych od dnia 5 grudnia 2024 r. zmiany obowiązują już od dnia zawarcia umowy.
  • Część zmian wchodzi w życie 13 listopada 2024 r, np. zautomatyzowany proces wydawania nowej karty w miejsce karty zastrzeżonej.
  • Zmiana nazwy Konta Internetowego na Alior Konto wejdzie w życie 15 stycznia 2025 r.

Jaka jest podstawa zmian regulaminów Alior Bank?

Podstawa prawna dla zmian wprowadzanych przez Alior Bank jest szczegółowo opisana w dokumencie „Szczegółowe informacje o zmianach” i odnosi się do różnych regulaminów i dokumentów bankowych. Oto główne podstawy:

  • § 26 ust. 1 Regulaminu rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych, oszczędnościowych i terminowych lokat oszczędnościowych: Ten paragraf stanowi podstawę prawną dla zmian w Regulaminie rachunków. Upoważnia bank do modyfikacji w przypadku zmian w funkcjonowaniu produktów i usług, wprowadzenia nowych produktów i usług, zmian w przepisach prawa regulujących produkty i usługi bankowe, zmian w orzeczeniach sądowych i rekomendacjach organów nadzoru, a także innych istotnych czynników wpływających na działalność banku.
    • Ta podstawa prawna jest wykorzystywana m.in. do wprowadzenia zmian w zakresie definicji, dodania zapisów dotyczących korzystania z Konta Jakże Osobistego i aplikacji Alior Kids, dostosowania do przepisów o zastrzeganiu numeru PESEL, doprecyzowania zasad dotyczących ograniczenia dostępu do rachunku, a także modyfikacji zasad składania reklamacji.
  • § 28 ust. 1 Regulaminu kart płatniczych Alior Banku SA: Paragraf ten stanowi podstawę prawną dla zmian w Regulaminie kart płatniczych, analogicznie do § 26 ust. 1 Regulaminu rachunków.
    • Upoważnia bank do zmian w przypadku m.in. wprowadzenia nowych produktów i usług, zmian w przepisach prawa, orzeczeniach sądowych i rekomendacjach organów nadzoru.
    • Ta podstawa jest wykorzystywana m.in. do wprowadzenia zmian w zakresie definicji, dodania zapisów dotyczących produktów dla dzieci w wieku 7-12 lat, doprecyzowania zasad uwierzytelniania i blokowania kart, a także wprowadzenia nowych zapisów dotyczących obowiązków klienta w zakresie bezpiecznego korzystania z karty.
  • § 39 ust. 1 Regulaminu korzystania z kanałów elektronicznych dla klientów indywidualnych: Ten paragraf jest podstawą prawną dla zmian w Regulaminie korzystania z kanałów elektronicznych i jest analogiczny do § 26 ust. 1 Regulaminu rachunków oraz § 28 ust. 1 Regulaminu kart płatniczych.
    • Umożliwia on bankowi wprowadzanie zmian m.in. w przypadku wprowadzenia nowych produktów i usług, zmian w przepisach prawa, orzeczeniach sądowych i rekomendacjach organów nadzoru.
    • Ta podstawa prawna jest wykorzystywana m.in. do wprowadzenia zmian w definicjach, dodania zapisów dotyczących aplikacji Alior Kids, doprecyzowania zasad uwierzytelniania, blokowania kanałów elektronicznych, a także wprowadzenia nowych zapisów dotyczących obowiązków klienta w zakresie bezpiecznego korzystania z kanałów elektronicznych.
  • § 8 ust. 2 Regulaminu korzystania z Usługi BLIK zbliżeniowy: Ten paragraf wskazuje, że w sprawach nieuregulowanych w Regulaminie BLIK zastosowanie mają:
    • Regulamin korzystania z Kanałów Elektronicznych dla Klientów Indywidualnych,
    • Regulamin rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych, oszczędnościowych i terminowych lokat oszczędnościowych,
    • Obowiązujące przepisy prawa.
  • ust. 29 lit. d. Postanowień ogólnych Taryfy opłat i prowizji: Ten punkt stanowi podstawę prawną dla zmian w Taryfie opłat i prowizji. Bank może dokonywać zmian w przypadku m.in. zmiany zakresu lub formy świadczonych usług, wprowadzenia nowej funkcjonalności, a także zmian w kosztach ponoszonych przez bank w związku z wykonywaniem umowy.
  • Art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych RODO): To rozporządzenie stanowi podstawę prawną dla zmian w dokumentach dotyczących ochrony danych osobowych, np. w „Informacje o administratorze danych osobowych, przesłankach i prawach przysługujących osobom, których dane przetwarzane są przez Bank i BIK” oraz „Informacje o administratorze danych osobowych, przesłankach i prawach przysługujących osobom, których dane przetwarzane są przez Bank”.

Co jeśli nie akceptujesz zmian?

Klienci, którzy nie akceptują zmian wchodzących w życie 1 marca 2025, mają do wyboru kilka opcji:

Reklama

W przypadku limitu odnawialnego w rachunku oszczędnościowo-rozliczeniowym oraz lokat:

  • Klient może wypowiedzieć umowę z zachowaniem 30-dniowego okresu wypowiedzenia. Oznacza to, że wypowiedzenie musi zostać złożone najpóźniej do 28 lutego 2025.
  • Jeśli umowa nie zostanie wypowiedziana do 28 lutego 2025, zmiany wejdą w życie 1 marca 2025.

W przypadku pozostałych produktów oraz kanałów elektronicznych:

  • Klient może wypowiedzieć umowę ze skutkiem od dnia poinformowania o zmianach, nie później jednak niż od 1 marca 2025. 
  • Klient może zgłosić sprzeciw wobec zmian.
  • Jeśli klient zgłosi sprzeciw i nie wypowie umowy, umowa wygaśnie 28 lutego 2025.
  • Brak sprzeciwu oznacza akceptację proponowanych zmian.

Sprzeciw, wypowiedzenie umowy oraz dyspozycję dotyczącą środków można zgłosić:

  • osobiście w dowolnej placówce banku, 
  • listownie na adres: Alior Bank SA, ul. Łopuszańska 38D, 02-232 Warszawa.

Zgłoszenie sprzeciwu, wypowiedzenie umowy oraz złożenie dyspozycji dotyczącej środków są bezpłatne.

Reklama

Podsumowanie

Wprowadzane przez Alior Bank zmiany stanowią kolejny krok w kierunku budowania nowoczesnej, bezpiecznej i przyjaznej dla klienta instytucji finansowej. Rozwój technologiczny, dbałość o bezpieczeństwo i komfort obsługi klienta to filary strategii Alior Banku, który konsekwentnie umacnia swoją pozycję na rynku. Zachęcamy do zapoznania się ze szczegółami zmian na stronie internetowej banku oraz do korzystania z bogatej oferty usług i produktów.

Wykaz zmienianych dokumentów:

  1. Regulamin rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych, oszczędnościowych i terminowych lokat oszczędnościowych,
  2. Zasady i terminy ustalania kursów wymiany walut w Alior Banku SA,
  3. Wykaz godzin przyjmowania dyspozycji,
  4. Arkusz informacyjny dla deponentów,
  5. Informacja o administratorze danych osobowych, przesłankach i prawach przysługujących osobom, których dane przetwarzane są przez Bank i BIK,
  6. Informacja o administratorze danych osobowych, przesłankach i prawach przysługujących osobom, których dane przetwarzane są przez Bank,
  7. Regulamin kart płatniczych Alior Banku SA,
  8. Regulamin korzystania z kanałów elektronicznych dla klientów indywidualnych,
  9. Regulamin korzystania z Usługi BLIK zbliżeniowy,
  10. Taryfa opłat i prowizji Alior Banku SA dla klientów indywidualnych – część dotycząca rachunków i kredytów odnawialnych,
  11. Dokumenty dotyczące opłat.
  12. Wykaz zmian w dokumentach obowiązujących od 1 marca 2025 r.
  13. Wykaz zmian w taryfie opłat i prowizji obowiązujących od 1 marca 2025 r.

Najczęściej zadawane pytania – Alior Bank wprowadza zmiany od marca 2025 r.

Zapoznaj się również z ofertą innych kont osobistych opisywanych na blogu

  • POLECANE
    Konto Santander - Santander Bank Polska
    Logo Santander Bank Polska
    Konto Santander
    OPŁATA ZA KONTO 0 zł, 6 zł
    ?
    Wykonanie transakcji kartą lub BLIK min. 300 zł w miesiącu

    OPŁATA ZA KARTĘ 0 zł, 9 zł
    ?
    Wykonanie transakcji kartą lub BLIK min. 300 zł w miesiącu
    ORGANIZACJA PŁATNICZA KARTY MasterCard, VISA
    OPŁATA ZA BANKOMATY WŁASNE 0 zł
    OPŁATA ZA BANKOMATY INNE W POLSCE 0 zł, 3 zł
    OPŁATA ZA BANKOMATY ZA GRANICĄ 0 zł, 10 zł
    ?
    0 zł wypłaty BLIKIEM lub pakiet darmowych bankomatów 5 zł / m-c, bez opłat w bankomatach Grupy Santander za granicą
    OPŁATA ZA PRZELEWY INTERNETOWE / INFOLINIA / ODDZIAŁ 0 zł, 10 zł
    PŁATNOŚCI MOBILNE Google Pay, Apple Pay, Garmin Pay, Fitbit Pay, BLIK, BLIK zbliżeniowy, Przelew na telefon BLIK, Swatch Pay!, ZEPP Pay, Xiaomi Pay
  • POLECANE
    Nest Konto Nest Bank
    Logo Nest Bank
    Nest Konto
    OPŁATA ZA KONTO 0 zł
    ?
    Bezwarunkowo bezpłatne konto

    OPŁATA ZA KARTĘ 0 zł
    ?
    Bezwarunkowo bezpłatna karta
    ORGANIZACJA PŁATNICZA KARTY VISA
    OPŁATA ZA BANKOMATY WŁASNE Brak własnych bankomatów
    OPŁATA ZA BANKOMATY INNE W POLSCE 0 zł, 6 zł
    OPŁATA ZA BANKOMATY ZA GRANICĄ 6 zł
    ?
    0 zł w bankomacie sieci Euronet w Polsce lub BLIKIEM, Bankomaty za granićą - należy doliczyć opłatę za przewalutowanie, Do 4000 zł kartą tradycyjną w bankomatach sieci Euronet w Polsce
    OPŁATA ZA PRZELEWY INTERNETOWE / INFOLINIA / ODDZIAŁ 0 zł, 10 zł
    PŁATNOŚCI MOBILNE Google Pay, Apple Pay, Garmin Pay, Fitbit Pay, BLIK, Przelew na telefon BLIK, Swatch Pay!, Xiaomi Pay, VISA Mobile
  • POLECANE
    CitiKonto Citi Handlowy
    Logo Citi Handlowy
    CitiKonto
    OPŁATA ZA KONTO 0 zł
    ?
    Bezwarunkowo bezpłatne konto

    OPŁATA ZA KARTĘ 0 zł
    ?
    Bezwarunkowo bezpłatna karta
    ORGANIZACJA PŁATNICZA KARTY MasterCard
    OPŁATA ZA BANKOMATY WŁASNE 0 zł
    OPŁATA ZA BANKOMATY INNE W POLSCE 0 zł, 8 zł
    OPŁATA ZA BANKOMATY ZA GRANICĄ 0 zł, 8 zł
    ?
    0 zł pierwsze 4 wypłaty w miesiącu z bankomatów w kraju i za granicą, innych niż Citi
    OPŁATA ZA PRZELEWY INTERNETOWE / INFOLINIA / ODDZIAŁ 0 zł, 30 zł
    PŁATNOŚCI MOBILNE Google Pay, Apple Pay, BLIK, Przelew na telefon BLIK
Niniejszy artykuł zawiera odnośnik (-i) do stron instytucji finansowych i jeżeli użytkownik przejdzie na jedną z nich, złoży wniosek i podpisze umowę, autor bloga Bankowe ABC może uzyskać wynagrodzenie.
Warunki nie będą gorsze (a często lepsze) niż te, które użytkownik uzyskałby bezpośrednio. Dzięki temu wynagrodzeniu będzie możliwe pokrycie kosztów utrzymania działalności bloga.
Reklama
Podziel się swoją opinią:

Zapisz się na newslettera

Wprowadź swój adres e-mail poniżej, aby otrzymywać newslettera.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych (adres e-mail) w celu otrzymywania wiadomości w ramach newslettera Bankowe ABC.
Zapisując się wyrażasz zgodę na otrzymywanie wiadomości drogą mailową. W celu uzyskania szczegółów zapoznaj się z polityką prywatności. Otrzymasz maksymalnie 2 wiadomości w miesiącu, bez reklam i spamu. Możesz wypisać się w każdej chwili.